+48 616 661 047 biuro@beecloud.pl
Dokumenty zabezpieczone hasłem? Dla Google nie ma rzeczy niemożliwych.

Dokumenty zabezpieczone hasłem? Dla Google nie ma rzeczy niemożliwych.

Synchronizacja Dokumentów Google z tradycyjnymi pakietami biurowymi Microsoft Office, doskonale się sprawdza.
G Suite świetnie sobie radzi z otwarciem i przekonwertowaniem do edycji każdego pliku worda, excela czy powerpointa. Trudność występowała dotychczas przy dokumentach zabezpieczonych hasłem. Teraz została wprowadzona nowa funkcja. Przy próbie otwarcia dokumentu chronionego hasłem w pakiecie G Suite w przeglądarce, użytkownikowi pojawi się okienko, z prośbą o wpisanie hasła – po jego prawidłowym podaniu, otworzy się wersja do odczytu dokumentu.

Nowa wersja pakietu pod nazwą Google Workspace umożliwia bezpośrednią edycję dokumentów XLS i DOCX. Wystarczy wgrać taki dokument na swój Google Dysk i otworzyć. Zobaczysz wówczas znane dobrze rozszerzenie XLS lub DOCX w lewym górnym rogu na prawo od tytułu dokumentu. Oznacza to, że edytujesz dokument w formacie Microsoft Office i nie ma potrzeby konwersji tego pliku do formatu Google. Edytowany plik zapisuje się automatycznie i po zakończeniu edycji można taki plik zamknąć lub pobrać na lokalny dysk w oryginalnym formacie.

Google zwiększył limit otrzymywanych wiadomości mail do 50MB

Google zwiększył limit otrzymywanych wiadomości mail do 50MB

Dotychczas limit ten był dwukrotnie niższy – 25MB, dlatego nowina jest przyjmowana z ogromnym entuzjazmem. Zmiana dotyczy jedynie poczty przychodzącej ale możliwość odbioru większych załączników znacząco ułatwi pracę wielu użytkownikom, współpracującym z osobami spoza społeczności Google – która systematycznie się kurczy. W obrębie użytkowników poczty Gmail rozwiązania chmurowe w pełni rozwiązują problem jakichkolwiek załączników, dlatego można przyjąć, że ich problem zbyt ciężkiej poczty mail nie dotyczy w ogóle.
Możliwość zamieszczania materiału na dysku i udostępnienia go odpowiedniej osobie w chmurze, praktycznie bez względu na jego wielkość, znacząco zmieniła standardy pracy. Problem zapchanej skrzynki lub ściągającej się godzinami poczty dla osób pracujących na narzędziach Google, praktycznie nie istnieje.

Google Keep – nowość w pakiecie G Suite.

Google Keep – nowość w pakiecie G Suite.

 

Wielu aktywnych użytkowników G Suite zaskoczy pewnie pisanie o dodatku KEEP w kategorii nowości – jest dostępna już od 4 lat. Niejednokrotnie już na szkoleniach pokazywaliśmy możliwości dodatku. Od niedawna jednak funkcjonalność ta stała się dużo bardziej dostępna i weszła do standardu pakietu G Suite.

Jak korzystać z dodatku KEEP?

To narzędzie dla wszystkich, którzy miewają błyskotliwe pomysły, a których ulotność bywa równie zaskakująca jak ich objawienie ;). Jest dostępne pod ręką i w smartfonie, i bezpośrednio w przeglądarce chrome. Świetnie sprawdza się w życiu codziennym do zapisywania listy zakupów lub innych domowych konieczności, jak i w pracy zawodowej. KEEP daje możliwość sporządzenia notatki w postaci checklisty, zdjęcia, rysunku lub zwykłej tekstowej adnotacjij. Notatkę taką możemy udostępnić współpracownikowi, lub na przykład współmałżonkowi – dowie się, że w drodze z pracy ma kupić pomidora zanim wyleci nam to z głowy 😉

  • Po zainstalowaniu odpowiedniego dodatku do przeglądarki chrome, dostęp do aplikacji Google Keep będziemy mieli z poziomu przeglądarki. W prawym górnym rogu przeglądarki pojawi się ikona dodatku.
  • Po zainstalowaniu darmowej aplikacji w smartfonie, dostęp do Google Keep będziemy mieli zawsze pod ręką. Wszystko oczywiście w pełni zsynchronizowane.

KEEP a inne narzędzia platformy G Suite

Administrator domeny może w jej obszarze decydować o wykorzystaniu dodatku KEEP – analogicznie do innych narzędzi pakietu, administrator ma pełną kontrolę nad jego dostępnością. Jeśli użytkownicy mają włączony dostęp do usługi, będą mogli z niego   korzystać z poziomu innych narzędzi pakietu. Przydatną funkcjonalnością jest możliwość tworzenia notatek w obszarze dokumentów. Na pasku zadań w “narzędziach” należy wybrać dodatek “notatnik KEEP”, który otworzy panel boczny z pełną dostępnością dobrodziejstw aplikacji – opcje przeszukiwania notatek, możliwość przesuwania i opuszczania notatek w dokumencie, przypisywania współpracowników do konkretnej notatki.

 

ZSP 7 w Żorach ma Classroom

ZSP 7 w Żorach ma Classroom

Kolejna szkoła dołącza do grona naszych klientów oraz nowoczesnych szkół.  Szkoła Podstawowa nr 7 w Żorach to szkoła integracyjna działająca od 1999r. Posiada nowoczesną i świetnie wyposażoną salę komputerową w której odbyły się jednodniowe warsztaty szkoleniowe.

Zgrana grupa nauczycieli bardzo aktywnie uczestniczyła w zajęciach. Wiele osób miało już do czynienia z pocztą Gmail co ułatwiło prowadzenie szkolenia i pozwoliło na omówienie bardziej zaawansowanych funkcji pakietu G Suite dla szkół. Dużym zainteresowaniem cieszyły się nowe formularze Google, które zostały użyte to ankiet oraz testów. Dzięki aktywnej postawie dyrekcji wdrożony pakiet na pewno będzie używany w szkole a zwłaszcza kalendarz i Classroom.

ZSP 7 w Żorach to szkoła z dużymi ambicjami biorąca czynny udział w wielu projektach uczniowskich i konkursach. Mamy nadzieję, że wdrożona przez nas nowoczesna platforma G Suite dla szkół, przyczyni się do większego zainteresowania uczniów obszarem informatyki i pozwoli na dalszy dynamiczny rozwój szkoły.

Wdrożenie Classroom w Gozdzie

Wdrożenie Classroom w Gozdzie

Kolejna szkoła w Polsce dołączyła do światowych innowatorów w edukacji szkolnictwie. Zespół Szkół w miejscowości Gózd przy ulicy Starowiejeskiej 130,  wdrożył platfromę komunikacji i współpracy Google G Suite dla Szkół i Classroom. Szkolenie przeprowadził doświadczony trener IT Robert Posiadała. Nauczyciele byli podzieleni na dwie grupy a samo szkolenie trwało 2 dni.

W trakcie warsztatów, nauczyciele pracowali na swoich komputerach w wyposażonej sali komputerowej. W zakresie komunikacji wszyscy opanowali obsługę Gmail, hangout oraz kalendarzy. Każdy nauczyciel wprowadził do kalendarza swój plan lekcji, dzięki czemu od tego momentu pan dyrektor Sławomir Czyż może z łatwością uzyskać informację na temat lekcji prowadzonych przez nauczyciela w danej chwili.

Trener IT Robert Posiadała w zakresie współpracy i pracy grupowej zapoznał wszystkich uczestników z dokumentami tekstowymi google, arkuszami kalkulacyjnymi, formularzami, prezentacjami oraz dyskiem.

Na koniec zajęć nauczyciele mogli praktycznie zapoznać się z programem Google Classroom wdrożonym przez Beecloud. Nauczyciele otrzymali certyfikaty ukończenia szkolenia pod tytułem „Google G Suite dla Edukacji i Classroom”.

Arkusz kalkulacyjny Google

Arkusz kalkulacyjny Google

Pakiet biurowy Google to nie tylko obsługa dokumentów tekstowych, ale także możliwość tworzenia arkuszy kalkulacyjnych. Nie trzeba kupować specjalistycznego, drogiego oprogramowania, aby sporządzić profesjonalne zestawienia jak w Excelu. Z powodzeniem można do tego wykorzystać arkusze Google. Pokażemy jak!

Obsługa plików Microsoft Excel

Usługi Google, w tym Arkusze Google, podobnie jak wcześniej Dokumenty Google, współpracują z plikami Microsoft Office, a dokładniej z dokumentami zapisanymi w Excelu. Nie trzeba się przejmować, że po otworzeniu format tekstu, tabel, czy diagramów zostanie całkowicie przemeblowany i nic się nie będzie zgadzać. Usługa Arkusze Google nie ma problemów z konwertowaniem plików. Z powodzeniem otworzymy plik Excela, który automatycznie staje się dokumentem Google. I na odwrót.

Wspólna praca na arkuszu google

Niewątpliwie olbrzymim atutem Arkusza Google jest możliwość jednoczesnej pracy kilku osób na jednym pliku. Kursor każdej osoby, która aktualnie będzie pracować na dokumencie jest zawsze widoczny dla innych. Autor utworzonego arkusza decyduje kto jakie ma uprawnienia i co może tak naprawdę z plikiem wykonać. Może tylko przeglądać, ale także sugerować zmiany oraz je wprowadzać.

Arkusze Google to świetna platforma również do komunikacji. Pozwala bezpośrednio z poziomu pliku rozmawiać za pomocą komunikatora internetowego Hangout. W ten sposób można cały czas konsultować się ze sobą, niekoniecznie siedząc w tym samym pomieszczeniu. Ale to nie koniec. Można za pomocą komentarzy informować inne osoby o modyfikacjach. Należy tylko przed adresem e-mail dodać “+”.

Arkusze Google, to nie tylko liczby

Arkusz kalkulacyjny to głównie liczby, cyfry i różnego rodzaju zestawienia, ale niekiedy potrzeba nam coś więcej. Co mamy na myśli? Otóż diagramy i wykresy. Dzięki temu wszelkie dane można przedstawić w sposób bardziej atrakcyjny i przejrzysty dla użytkownika. Pracując za pomocą narzędzia Arkusze Google można także skorzystać z formuł, tabeli przestawnych i opcji formatowania warunkowego.

Arkusze Google można rozbudować o kolejne funkcjonalności, a to możliwe dzięki specjalnie przygotowanym dodatkom. Wystarczy wybrać w menu Dodatki i wyszukać interesujące nas rozszerzenie. 

Arkusze Google na smartfonie i tablecie

Google przygotowało również oprogramowanie, które można zainstalować na urządzeniu z Google Android. Aplikacja może pochwalić się taką samą funkcjonalnością, jak wszystkie programy mobilne potentata internetowego. Pozwala na tworzenie dokumentów nawet podczas braku dostępu do Internetu. Za jej pośrednictwem można oczywiście tworzyć oraz edytować arkusze. Oczywiście aplikacja współpracuje z plikami Excela.

Arkusz Google zamiast Excela?

To jak najbardziej możliwe! Narzędzie od Google ma naprawdę bardzo rozbudowaną funkcjonalność, współpracuje z plikami Excela i na jednym pliku, jednocześnie, może pracować kilka osób! Świetna sprawa! Dodatkowo każda zmiana jest automatycznie zapisywania, więc nie musimy się obawiać, że cały dzień pracy zniknie. Aby jak najlepiej wykorzystać funkcjonalność Arkusze Google warto skorzystać ze szkolenia z oprogramowania G Suite.

Translate »