utworzone przez beecloud | 15 mar 2017 | Aktualności
Kolejna szkoła dołącza do grona naszych klientów oraz nowoczesnych szkół. Szkoła Podstawowa nr 7 w Żorach to szkoła integracyjna działająca od 1999r. Posiada nowoczesną i świetnie wyposażoną salę komputerową w której odbyły się jednodniowe warsztaty szkoleniowe.
Zgrana grupa nauczycieli bardzo aktywnie uczestniczyła w zajęciach. Wiele osób miało już do czynienia z pocztą Gmail co ułatwiło prowadzenie szkolenia i pozwoliło na omówienie bardziej zaawansowanych funkcji pakietu G Suite dla szkół. Dużym zainteresowaniem cieszyły się nowe formularze Google, które zostały użyte to ankiet oraz testów. Dzięki aktywnej postawie dyrekcji wdrożony pakiet na pewno będzie używany w szkole a zwłaszcza kalendarz i Classroom.
ZSP 7 w Żorach to szkoła z dużymi ambicjami biorąca czynny udział w wielu projektach uczniowskich i konkursach. Mamy nadzieję, że wdrożona przez nas nowoczesna platforma G Suite dla szkół, przyczyni się do większego zainteresowania uczniów obszarem informatyki i pozwoli na dalszy dynamiczny rozwój szkoły.
utworzone przez beecloud | 28 lut 2017 | Aktualności, Classroom
Kolejna szkoła w Polsce dołączyła do światowych innowatorów w edukacji szkolnictwie. Zespół Szkół w miejscowości Gózd przy ulicy Starowiejeskiej 130, wdrożył platfromę komunikacji i współpracy Google G Suite dla Szkół i Classroom. Szkolenie przeprowadził doświadczony trener IT Robert Posiadała. Nauczyciele byli podzieleni na dwie grupy a samo szkolenie trwało 2 dni.
W trakcie warsztatów, nauczyciele pracowali na swoich komputerach w wyposażonej sali komputerowej. W zakresie komunikacji wszyscy opanowali obsługę Gmail, hangout oraz kalendarzy. Każdy nauczyciel wprowadził do kalendarza swój plan lekcji, dzięki czemu od tego momentu pan dyrektor Sławomir Czyż może z łatwością uzyskać informację na temat lekcji prowadzonych przez nauczyciela w danej chwili.
Trener IT Robert Posiadała w zakresie współpracy i pracy grupowej zapoznał wszystkich uczestników z dokumentami tekstowymi google, arkuszami kalkulacyjnymi, formularzami, prezentacjami oraz dyskiem.
Na koniec zajęć nauczyciele mogli praktycznie zapoznać się z programem Google Classroom wdrożonym przez Beecloud. Nauczyciele otrzymali certyfikaty ukończenia szkolenia pod tytułem „Google G Suite dla Edukacji i Classroom”.
utworzone przez beecloud | 28 lut 2017 | Aktualności, Komunikacja w zespole
Pakiet biurowy Google to nie tylko obsługa dokumentów tekstowych, ale także możliwość tworzenia arkuszy kalkulacyjnych. Nie trzeba kupować specjalistycznego, drogiego oprogramowania, aby sporządzić profesjonalne zestawienia jak w Excelu. Z powodzeniem można do tego wykorzystać arkusze Google. Pokażemy jak!
Obsługa plików Microsoft Excel
Usługi Google, w tym Arkusze Google, podobnie jak wcześniej Dokumenty Google, współpracują z plikami Microsoft Office, a dokładniej z dokumentami zapisanymi w Excelu. Nie trzeba się przejmować, że po otworzeniu format tekstu, tabel, czy diagramów zostanie całkowicie przemeblowany i nic się nie będzie zgadzać. Usługa Arkusze Google nie ma problemów z konwertowaniem plików. Z powodzeniem otworzymy plik Excela, który automatycznie staje się dokumentem Google. I na odwrót.
Wspólna praca na arkuszu google
Niewątpliwie olbrzymim atutem Arkusza Google jest możliwość jednoczesnej pracy kilku osób na jednym pliku. Kursor każdej osoby, która aktualnie będzie pracować na dokumencie jest zawsze widoczny dla innych. Autor utworzonego arkusza decyduje kto jakie ma uprawnienia i co może tak naprawdę z plikiem wykonać. Może tylko przeglądać, ale także sugerować zmiany oraz je wprowadzać.
Arkusze Google to świetna platforma również do komunikacji. Pozwala bezpośrednio z poziomu pliku rozmawiać za pomocą komunikatora internetowego Hangout. W ten sposób można cały czas konsultować się ze sobą, niekoniecznie siedząc w tym samym pomieszczeniu. Ale to nie koniec. Można za pomocą komentarzy informować inne osoby o modyfikacjach. Należy tylko przed adresem e-mail dodać “+”.
Arkusze Google, to nie tylko liczby
Arkusz kalkulacyjny to głównie liczby, cyfry i różnego rodzaju zestawienia, ale niekiedy potrzeba nam coś więcej. Co mamy na myśli? Otóż diagramy i wykresy. Dzięki temu wszelkie dane można przedstawić w sposób bardziej atrakcyjny i przejrzysty dla użytkownika. Pracując za pomocą narzędzia Arkusze Google można także skorzystać z formuł, tabeli przestawnych i opcji formatowania warunkowego.
Arkusze Google można rozbudować o kolejne funkcjonalności, a to możliwe dzięki specjalnie przygotowanym dodatkom. Wystarczy wybrać w menu Dodatki i wyszukać interesujące nas rozszerzenie.
Arkusze Google na smartfonie i tablecie
Google przygotowało również oprogramowanie, które można zainstalować na urządzeniu z Google Android. Aplikacja może pochwalić się taką samą funkcjonalnością, jak wszystkie programy mobilne potentata internetowego. Pozwala na tworzenie dokumentów nawet podczas braku dostępu do Internetu. Za jej pośrednictwem można oczywiście tworzyć oraz edytować arkusze. Oczywiście aplikacja współpracuje z plikami Excela.
Arkusz Google zamiast Excela?
To jak najbardziej możliwe! Narzędzie od Google ma naprawdę bardzo rozbudowaną funkcjonalność, współpracuje z plikami Excela i na jednym pliku, jednocześnie, może pracować kilka osób! Świetna sprawa! Dodatkowo każda zmiana jest automatycznie zapisywania, więc nie musimy się obawiać, że cały dzień pracy zniknie. Aby jak najlepiej wykorzystać funkcjonalność Arkusze Google warto skorzystać ze szkolenia z oprogramowania G Suite.
utworzone przez beecloud | 10 sty 2017 | Aktualności
Dokumenty Google mogą zastąpić funkcjonalny, ale zarazem drogi, pakiet biurowy Office, w skład którego wchodzi oprogramowanie Word do redagowania tekstu. Program do tworzenia dokumentów jest standardowym narzędziem pracy w biurze. Czy Dokumenty Google mogą zastąpić popularnego Office? W wielu przypadkach tak!
Obsługa plików Office
Usługa Dokumenty Google bez problemu otworzy każdy plik Worda. Wystarczy wgrać plik do serwisu, a następnie zostanie automatycznie przekonwertowany i zapisany jako plik w formacie Google. Po tym kroku możemy edytować dokument online przy pomocy przeglądarki lub urządzenia mobilnego. Nie musimy się martwić o zapisywania naszej pracy – program robi to automatycznie. Jeśli zajdzie potrzeba możemy taki dokument pobrać w wielu różnych formatach np. PDF, TXT czy nawet w formacie Word.
Wspólne tworzenie dokumentów
Usługa Google Dokumenty pozwala na tworzenie jednego pliku przez kilka osób. Nie trzeba być w tym samym miejscu, korzystać z tego samego komputera. Wystarczy, że jedna osoba utworzy plik i udostępni je innym osobom. Autor dokumentu decyduje, czy jakie prawa ma osoba, która aktualnie przegląda plik – czy może tylko czytać, sugerować zmiany lub edytować. Nie ważne, czy jest w Polsce, czy na drugim końcu świata.
Gdy będziemy pracować w kilka osób nad jednym plikiem to kursor każdego użytkownika będzie widoczny na ekranie i wyróżniony tekstem. Podczas pracy nad tekstem można także dodawać komentarze i informować o nich inne osoby za pośrednictwem e-maila. Wystarczy tylko dodać znak „+” przed adresem e-mail. Z poziomu pliku można także czatować z innymi osobami za pomocą komunikatora Hangout. To kolejny dowód na to, że wszystkie narzędzia Google są ze sobą powiązane.
Google Dokumenty, to nie tylko tekst
Usługa dokumenty Google pozwala nie tylko na tworzenie tekstu i pisanie artykułów, notatek i innych ważnych dokumentów. Z powodzeniem można do niego dodać zdjęcia, obrazki oraz aktywne linki. Ale to nie wszystko. Za pośrednictwem inteligentnej funkcji edycji i narzędziom do obsługi stylów można formatować tekst, multimedia oraz akapit na wiele sposobów.
Google udostępnia także wiele wtyczek i dodatek do Dokumenty Google, które pozwalają na jeszcze szersze wykorzystywanie usługi. Dla przykładu, wtyczka Avery Label Merge pozwala tworzyć i drukować etykiety oraz identyfikatory.
Aplikacja mobilna
Oczywiście nie można było zapomnieć o dostępie do Dokumenty Google za pośrednictwem tabletu lub smartfona. W Google Play jest dostępne oprogramowanie, które pozwala na edycję dokumentu nawet bez włączonego Internetu. Aplikacja pozwala także na wspólne tworzenie pliku, dodawanie komentarzy oraz współpracuje z plikami Word.
Dokumenty Google zamiast Microsoft Office?
To możliwe! W firmie, w domu, szkole, fundacji, czy dowolnej instytucji oprogramowanie Dokumenty Google z powodzeniem może zastąpić drogi pakiet biurowy Microsoft Office. Na dysku Google możesz tworzyć dokumenty tekstowe i arkusze kalkulacyjne, które łatwo udostępnisz pracownikom a nawet swoim klientom.
Takie funkcje jak współdzielenie dokumentu oraz zapisywanie historii zmian na bieżąco z pewnością przyda się w każdej firmie.
utworzone przez beecloud | 15 gru 2016 | Aktualności, Komunikacja w zespole
Komunikacja w biznesie, w rodzinie to obecnie podstawa. Bez niej nie można załatwić obecnie praktycznie żadnej sprawy. Dlatego trzeba korzystać z narzędzi, które to ułatwiają. I jednym ze sposobów jest komunikator Hangout, który pozwala na darmowe wideo oraz głosowe rozmowy. Co ważne, wszystkie przesłane wiadomości i pliki są w pełni bezpieczne.
Nikłe wymagania sprzętowe
Dużym atutem komunikatora Hangout jest jego wszechstronność. Można z niego korzystać na każdym komputerze z dostępem do Internetu, przeglądarką internetową, mikrofonem oraz kamerą. Ale to jest już standardem dla każdego sprzętu typu laptop. Po zalogowaniu się do usługi Hangout należy tylko pobrać wtyczkę Gtalk, która odpowiada po stronie Google za komunikację między użytkownikami. W razie problemów z prawidłowym zainstalowaniem oprogramowania można skorzystać z naszej pomocy, a przy okazji zdradzimy wszystkie tajniki usług z pakietu G Suite.
W przypadku chęci korzystanie z Hangout na smartfonie z Androidem lub IOS należy tylko pobrać aplikację ze sklepu.
Darmowa komunikacja
Google Hangout umożliwia darmową komunikację w obrębie sieci internetowej. Kiedy chcemy porozmawiać na czacie z grupą znajomych lub pracownikami z biura nie trzeba korzystać z dodatkowych narzędzi. Wystarczy to z czego już Państwo korzystają. Zalogować się do Gmaila i bezpośrednio z poziomu poczty elektronicznej zainicjować rozmowę lub przejść bezpośrednio do strony Google Hangout.
Do przeprowadzenia rozmów tekstowych nie trzeba zezwalać na dostęp do mikrofonu i kamery. Dlatego nawet w przypadku ich braku komunikacja jest możliwa i nie stanowi żadnego problemu.
Wideo rozmowy również nic nie kosztują. Z powodzeniem można przeprowadzić szkolenie dla osób z firmy będąc teraz na wyjeździe służbowym, czy prezentację dla klienta. Osoba, z którą chcemy porozmawiać nie musi mieć konta w Google. Nie musimy się obawiać o to, że komunikator nagle się zawiesi – jest to bardzo mało prawdopodobne. Zapewnia to infrastruktura giganta internetowego. Wideo rozmowy obsługiwane są za pośrednictwem serwisu Google Hangout.
Rozmowy głosowe
Komunikator umożliwia także wykonywanie połączeń głosowych, telefonicznych, ale koniecznie jest zasilenie konta w systemie Google Voice. Każde połączenie jest płatne i w Polsce cena za połączenie na numery komórkowe wynosi 0,11 euro.
Aplikacja mobilna
Komunikator Hangout dostępny jest także na dwóch najpopularniejszych platformach mobilnych – Google Android oraz iOS. Umożliwia także darmową komunikację tekstową oraz wideo rozmowy z grupą do 10 osób. Za pośrednictwem rozmów można wysyłać także pliki: zdjęcia, wideo, prezentację, word, excel, notatnik i wiele wiele innych. Spokojnie – Google odpowiednio je zabezpiecza przed osobami niepożądanymi.
Hangout w Twoim miejscu pracy!
Komunikator internetowy od Google powinien stanowić podstawowe narzędzie do komunikacji między osobami pracującymi w jednym miejscu lub nad jednym projektem. Za pośrednictwem jednego narzędzia możemy przesyłać wszystkie dane, a co najważniejsze można być spokojnym o pliki. Są one zabezpieczone za pomocą najnowszych metod szyfrowania. Google zapewnia, że osoby trzecie nie będą mogły wejść w posiadanie, przesłanych za pomocą Hangout, informacji.
Usługę Hangout można wykorzystywać na wiele sposobów i co ważne integrować z innymi narzędziami Google. Aby jak najlepiej wykorzystywać możliwości serwisów Google należy skorzystać z profesjonalnego szkolenia. A takie zapewnia specjalista z beecloud.
utworzone przez beecloud | 12 gru 2016 | Aktualności, Komunikacja w zespole
Kalendarz Google
Jeśli prowadzicie firmę lub po prostu Państwa praca polega na spotkaniach w różnych miejscach, to obowiązkowym gadżetem w pracy jest kalendarz. Jednak obecnie odchodzi się od tych drukowanych na rzecz mobilnych. Powód? Zarządzanie jest zdecydowanie łatwiejsze, a usługa Google Kalendarz pozwala na wysłanie powiadomienia o spotkaniu. Bardzo praktyczne, a to dopiero początek!
Czytelna prezentacja
Usługa Google Kalendarz została pozbawiona zbędnych elementów graficznych, które tylko by spowodowały dłuższe ładowanie narzędzia, ale także odwracały uwagę od informacji.
Interfejs kalendarza jest przyjemny dla oka i, co najważniejsze, banalnie prosty. Podstawowa funkcjonalność ogranicza się do wpisania danych o wydarzeniu i ewentualnie dodanie osób, które mają w nim uczestniczyć. Natomiast wszystkie wpisy z kalendarza są widoczne na stronie, aplikacji lub jako powiadomienie na ekranie smartfona.
Kalendarz Google dostępny na każdym sprzęcie
Dużą zaletą usługi Google jest możliwość odtworzenia na każdym urządzeniu. Nie ważne, czy jest to komputer, laptop, smartfon, czy tablet internetowy, jeśli tylko posiada dostęp do Internetu oraz sprawną przeglądarkę internetową. Wystarczy się zalogować za pośrednictwem konta Google i już cały plan spotkań jest dostępny.
Aby sprawniej zarządzać Kalendarzem Google, potentat internetowy udostępnił także aplikację na systemy operacyjne Google Android oraz iOS. Oprogramowanie na smartfony pozwala w szybki sposób zarządzać sposobem wyświetlania (widok dnia, tygodnia i miesiąca), widok z Gmaila, wypisać i zaplanować zadania do wykonania oraz zdefiniować cele. Aplikacja jest kompatybilna z kalendarzami zainstalowanymi na telefonie, m.in. z Exchange.
Powiadomienia – nigdy nie zapomnisz!
Usługa Google Kalendarz powinna stać się obowiązkowym narzędziem pracy dla osób, które często mają spotkania. Powód? Bardzo, ale to bardzo ułatwia codzienne życie. Nie trzeba nosić ze sobą ciężkiego, drukowanego kalendarza. Wszystko mamy w smartfonie, tablecie, czy komputerze, a te narzędzia zawsze mamy ze sobą.
Za pośrednictwem tego narzędzia można zapisywać wszystkie spotkania, koncerty, czy wyjścia do kina. Powiadomienie o zbliżającym się wydarzeniu pojawi się na smartfonie, a powiadomienie (jeśli ktoś był przypisany) zostanie wysłanie do innych osób. Jeśli potwierdzą, to na ekranie ich telefonów informacja o spotkaniu się wyświetli.
Ty organizujesz, udostępniasz innym
Google Kalendarz jest doskonałym także sposobem na zarządzaniem czasem pracowników. O dowolnej porze można przygotować plan pracy na poszczególną godzinę dla każdej zatrudnionej osoby. Następnie wystarczy wydrukować „kartkę” z kalendarza i przekazać lub udostępnić w formie elektronicznej.
Kalendarz Google można użytkować na wiele sposobów
To nie koniec funkcjonalności Google Kalendarza, ale wymieniliśmy podstawowe zastosowania tego narzędzia. Platforma oferuje o wiele więcej możliwości, ale aby je lepiej poznać najlepiej skorzystać z specjalistycznych firm przeprowadzających szkolenia z aplikacji Google. Jednym z takich specjalistów jest Pan Robert Posiadała, właściciel firmy beecloud.pl, który specjalizuje w szkoleniach Google. Zajmuję się wprowadzaniem Google G Suite dla firm oraz instytucji.