Synchronizacja Dokumentów Google z tradycyjnymi pakietami biurowymi Microsoft Office, doskonale się sprawdza.
G Suite świetnie sobie radzi z otwarciem i przekonwertowaniem do edycji każdego pliku worda, excela czy powerpointa. Trudność występowała dotychczas przy dokumentach zabezpieczonych hasłem. Teraz została wprowadzona nowa funkcja. Przy próbie otwarcia dokumentu chronionego hasłem w pakiecie G Suite w przeglądarce, użytkownikowi pojawi się okienko, z prośbą o wpisanie hasła – po jego prawidłowym podaniu, otworzy się wersja do odczytu dokumentu.
Nowa wersja pakietu pod nazwą Google Workspace umożliwia bezpośrednią edycję dokumentów XLS i DOCX. Wystarczy wgrać taki dokument na swój Google Dysk i otworzyć. Zobaczysz wówczas znane dobrze rozszerzenie XLS lub DOCX w lewym górnym rogu na prawo od tytułu dokumentu. Oznacza to, że edytujesz dokument w formacie Microsoft Office i nie ma potrzeby konwersji tego pliku do formatu Google. Edytowany plik zapisuje się automatycznie i po zakończeniu edycji można taki plik zamknąć lub pobrać na lokalny dysk w oryginalnym formacie.